דף הבית » לזוגות » איך תדעי אם התינוק שלך מוכן למעון
איך תדעי אם התינוק שלך מוכן למעון
איך תדעי אם התינוק שלך מוכן למעון

איך תדעי אם התינוק שלך מוכן למעון

בכל משפחה זה קורה. ישנו השלב הזה שבו ההורים חשים כי הגיע הרגע שבו הם יכולים לרשום את הילד למעון. אלו הם כבר לא הזמנים אשר אפשרו לאם לשהות במחיצת הילדים שלה עד ההרשמה בגן ילדים בגיל שלוש, כאשר יוקר המחיה לצד חקיקה של חופשת לידה יחסית קצרה מביאה את ההורים לחפש אחר מעון, משפחתון או פעוטון.

הורים רבים מתלבטים לגבי המקום הכי טוב עבור התינוק, ומלבד הבחירה בין שלושת האופציות הללו הם צריכים גם להתעמק במעבר של התינוק למקום חדש ובאדם שהם מוסרים לידיו את אותו האוצר המתוק. איך בכל זאת מתקדמים לכדי החלטה? פועלים בצורה שקולה ולעולם לא בחיפזון. אחת מהדרכים היא התייעצות וקבלת חוות דעת מהורים נוספים באמצעות פורטל אמא4אמא.

הצרכים של המשפחה

אחרי תקופה מהירה של חצי שנה או אפילו לאחר שנה תמימה שההורה נמצא עם התינוק, בעולם המודרני ישנו הצורך לחזור אל העבודה אלא אם הצב האישי מאפשר להישאר עם התינוק לתקופה יותר ארוכה מרוב התינוקות. הגיל הממוצע שבו אימהות בישראל שבות לעבודה הוא חצי שנה כאשר ישנן נשים שחוזרות אף טרם לתקופה הזו בשל חוסר יכולת פיננסית או הרצון לחזור לעבוד. במקרה הזה ההורים לא ממש שואלים לדעת התינוק, אלא מתחילים ומחפשים אחר מעון או מסגרת אחרת כמו מטפלת או משפחתון שם התינוק יקבל את כל הצרכים שלו באופן נכון. ניתן למצוא מעון מומלץ באמצעות המלצות ברשת כמו פורום הריון.

הצרכים של התינוק

אם השיח הוא לגבי תינוק עד גיל שנה זה חשוב מאוד להבין כי זה לא זקוק לדבר מלבד אדם אחד. תינוק בגיל הזה לא זקוק לחברים, והדבר הכי טוב עבורו הוא הסביבה והטיפול של ההורים. לכן, כאשר באים לבדוק מעון עבור תינוק, זה חשוב לראות את האדם שיהיה צמוד אליו ושהקבוצה של התינוקות תהיה קטנה ככל האפשר על מנת שזה יהיה אפשרי לטפל בו(משפחתון).

הכי נכון מבחינה רגשית לתינוק עד גיל שנה הוא מטפלת צמודה שתגרה את הצרכים הקוגניטיביים והמוטוריים של תינוק כמנוע התפתחותי חשוב מאוד. מגיל שנה והלאה הפעוט כבר יותר פתוח לחוויות חדשות ומבחינה חברתית יכול להכיל דמויות נוספות.

תגובות מהפייסבוק

תגובות

אולי גם זה יעניין אותך...

סוכנות פונדקאות בארצות הברית

פונדקאות לזוגות חד מיניים

על פי חוקי ישראל בנוגע לפונדקאות, החוק מתנה תהליך פונדקאות שנחתם באמצעות הסכם בין ההורים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *